گروه جهادی والفجر313فتح

گروه جهادی والفجر313فتح ناحیه مقاومت بسیج امیرالمومنین(ع)سپاه حضرت رسول(ص)

گروه جهادی والفجر313فتح

گروه جهادی والفجر313فتح ناحیه مقاومت بسیج امیرالمومنین(ع)سپاه حضرت رسول(ص)

شهیدبقایی مشغول خواندن سوره فجربودبه آیات آخرکه رسیدازشهیدحسن باقری پرسید:این آیات آخریعنی چه؟شهیدحسن باقری گفت: این آیات یعنی شهادت.دیگرفلسفه اسم وراه گروه جهادی والفجر313مشخصص است .راهش راه شهدافرمانده اش مادرپهلوشکسته مان خانم حضرت فاطمه الزهرا(س)
دین ودانش درکنارهم به صورت تخصصی درخدمت به مناطق محروم باتشکیل جبهه فرهنگی مدنظرامام خامنه ای(مدظله العالی)
...............................................
این وبلاگ درمورد گروه جهادی والفجر313فتح می باشد افرادی که هرکدام إن شاءالله عماری برای امام خامنه ای(مدظله العلی )بوده ودر راه رضای خدا وادامه راه شهدا با توکل به خدای متعال وتوسل به ائمه اطهار(ع)وشهدا پادرراه جهاداصغروجهاداکبرمی نهندودر مناطق محروم به خدمت مشغول می شوند
جهادی نوک پیکان جمهوری اسلامی است
جهادی اعزام به جبهه است جنگ جنگ فرهنگی وجنگ نرم است
خدایاشهادت رانصیبمان فرماولیاقت شهادت رابه ماعطافرما
.........................................
گروه جهادی والفجر313فتح جهادگران تهرانی ناحیه مقاومت بسیج امیرالمومنین(ع)شهرک شهید محلاتی(ره) هستند
یازهراس صلوات

آخرین نظرات
پیوندها

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

بسم رب الشهداوالصدیقین

سلام علیکم

وقتی به کلمه عرفه برمی خوری ناخودآگاه یادکربلامی افتی

یادتله زینبیه یادگودال قتلگاه

اماناخودآگاه به مدینه می روی!بگذار ماجرای حضور راگونه ای دیگربیان کنم


باحجاج همراه شده ام امایک چیز مرابی تاب و بی قرار کرده است!

نمیدانم درصحرای عرفات چگونه می شودشخص موردنظرم راپیداکنم.آیااصلامی شود؟آیامن این سعادت رادارم؟آیابه مراددلم میرسم؟

باتمام احساس و وجودم به دنبال او می گردم زیرلب سوره کوثرمی خوانم

سوره توحیدمی خوانم

سوره فجر می خوانم

سوره فتح می خوانم

ذکر رمز عملیات والفجر8 و والفجرمقدماتی مرایک لحظه آرام نمی گذارد

یادشهیدمصطفی ردانی پور

یادشهیدابراهیم هادی

یادشهیدمحسن دین شعاری

یادشهیدمجتبی تورجی زاده

یادشهدای گمنام

خدایاکمکم کن مرارحمی بفرماولطفی وعنایتی

اجازه بده او را بیابم او را ببینم

ازوقتی پادرمکه و مدینه گذاشته ام بی قرارتر از قبل شده ام یک لحظه هم نمی توانم تحمل کنم

چشم که می گردانم فقط به دنبال اویم

بی تاب کوچه های مدینه ام آن هم فقط کوچه های بنی هاشم

آری من به دنبال آن ریحانه ام من به دنبال .........

یک کلام

به دنبال مادرمی گردم

مادرم، بانوی دوعالمم خانم فاطمه الزهرا(س)

به مدینه آمده ام ازمدینه به مدینه آمده ام

خدایا به کدامین سمت بروم؟

یارسول الله(ص)به کجابروم؟

یاامیرالمومنین(ع)تو را به آن ریحانه ات تو را به گل یاست بگو به کجابروم؟


      به بقیع؟!

                               به مسجدالحرام؟!

                                                               به خانه حضرت علی(ع)و حضرت وفاطمه الزهرا(س)


به کجامولایم؟

به کدامین مکان به دنبال مادرم بگردم؟

وقتی خوب فکرمی کنی می فهمی فقط یک جامی شودهم مادر راپیداکرد هم پسرش یوسف زهرا(س) را مولایم امام زمان(عج)

آری هیچ جاجزکوچه های غریب بنی هاشم نمی شود

همان جاکه مادرم به همراه امام حسن(ع)بود

همان جایی که مادرم چادرش خاکی شد

همان جاکه هر کدام ازاهل بیت به یاد مادر بودند

همان جایی که اباالفضل العباس ع می آمد ومی گفت ای کاش بودم درآن روزتا..........

همان جاکه حسن(ع)وحسین(ع)درکنارمادربودند

همان جاکه که هم گل یاس می بینی هم قطرات خون.............

درکوچه های بنی هاشم نفس عمیقی که میکشی

فقط یک عطر را استشمام می کنی

                                               بوی گل یاس!

                                                                  چقدراین عطربرایم غریب است

                                                                                                                 ناخودآگاه چشمانم بارانی شده 


دردل خود را به کی بگویم؟


از کوچه های بنی هاشم دیگرنمی دانم به کجابروم بجز یک جا

می خواهم به مولایم سیدالشهدا اقتداکنم!

آری زمانی که نامه های کوفیان آمد

زمانی که مولایم در مناسک حج بود

آری می خواهم همچون مولایم به سرزمین عرفات بروم

درعرفات دائم به یادکوچه های بنی هاشمم

چقدرناپاکم چقدرگناه کار و سیاه چهره ام

که حتی خدایم مرانگهی نکرد

آخرمن چگونه مادر را بیایم

یابن الحسن مولایم یابقیه الله(عج)

من به دنبال شماهم می گردم درکنارخانه خدا

من شمارانیزچگونه بیابم؟

درهمه جا همیشه بوی عطریاس را استشمام می کنم امانمی یابم!

اماچقدرغریب است چقدرمدینه و مکه ظالمانه نگاره گراست

خدایاازدست این مردم چگونه شکایت کنم؟

درایران وقتی می خواهیم راه بازشودیاازترافیک انسانی خلاص شویم به برکت صلوات رجوع می کنیم وگره می گشاییم

امااینجا..........

باورنکردنی است

خدای من

مولای من یابقیه اللله یااباصالح یابن الحسن کجایی؟

سب (دشنام)امیرالمومنین(ع)رامی گویندتاراه برایشان بازشود

خدالعنتشان کند

خدامرگ رابرایشان هزاران برابردردناک تروسخت ترکند

اینان ازنسل همان ابوسفیان وابوبکروعمرهستند

اینان از نسل همان کسانی هستیدکه سیلی به دختر رسول خدا(ص) زدند


صحرای عرفات کمک کن به من بگو بگو مادرم رادیده ای؟

صحرای عرفات:آری

جهادگر:اوراکجادیدی؟

صحرای عرفات:اوراهمان زمان که مولایم حسین(ع)دراینجابود و باخدای خود راز و نیازمی کرد دیدم اورا بارها وبارها دیده ام

جهادگر:تومطمئنی؟

صحرای عرفات: آری.

جهادگر: ازهمان لحظه که بامولایم حسین(ع) اینجابودندبگو

صحرای عرفات باحزن واندوه گفت:بانویی قدخمیده! بانویی باپوشیه ای که لحظه ای کناررفت!دیدم بانویی ر باچهره ای رخ کبود.او درکنارپسرش بود و با اونجوا می کرد.هیچ گاه یادم نمی رود

جهادگر فقط نگاه می کرد وچشمانش بارانی بود

صحرای عرفات ازجهادگرپرسید می خواهی اورابیابی؟

جهادگرپاسخ داد: آری از زمانی که خود راشناختم به دنبال مادرم فاطمه الزهرا (س)می گردم.اوهمیشه جوابم را داده مهر و محبت و لطف و عنایتش رادرلحظه لحظه های سخت جهادی و مشکلاتش دیده ام و باگوشت وپ وست خود درک کردم

اونه تنها مادرمن است مادر همه رزمندگان اسلام و جهادگران است او فرمانده ماست.


صحرای عرفات گفت: به انتظار ود عامشغول باش واستغفارکن. هرکجاکه روضه قمربنی هاشم حضرت اباالفضل(ع)خوانده شد مولایمان یوسف زهرا(س)امام زمان(عج)را می بینی

امابه شرطهاوشروطها!

جهادگر:چه شرطی؟

صحرای عرفات: توآن خوب می دانی.اخلاص و پاکی.زلال باش چون چشمه زمزم تااوراببینی

هرگاه او را دیدی مطمئن باش بانوی دوعالم فاطمه الزهرا(س) رانیزمی توانی ببینی


جهادگرمنتظراست به انتظارنشسته است

ودائم دردل و زیرلب دعای فرج می خواند

زیرلب مادرش رابه اسم می خواند

همچون شهدا

همچون همان شهدایی که مداح فاطمه الزهراس بودند

باهمان شهدای گمنام وعاشق فاطمه الزهرا(س) به انتظارنشسته است.

وهمچون نائب امام زمان(عج) امام خامنه ای (مدظله العالی)


یافاطمه الزهراس

                            یافاطمه الزهراس

                                                           یافاطمه الزهراس

                                                                                        یازهرا(س)


در صحرای عرفات منتظرمادرم فاطمه الزهرا(س)هستم

خدایاخواهش می کنم اجازه بده مادرم ومولایم راببینم

یافاطمه الزهرا(س)ادرکنی

یابقیه الله یاقائم آل محمد(عج)ادرکنی


۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۱:۳۰
گروه جهادی والفجر313فتح

بسم رب الشهداوالصدیقین


خاطره ای کوتاه از سردار شهید تهرانی مقدم

یک مرتبه بنده برای انجام یک کار بزرگ و سختی انتخاب شدم که در فناوری آن هم مشکل داشتیم.
حسن من را دید و گفت می خواهی در این کار موفق باشی؟ گفتم بله. گفت برو بچه های گروهت را جمع کن، دستانتون رو بهم بدید و هم قسم بشید و بگویید خدایا ما برای رضای تو این کار را می کنیم و هرچه ثواب هم دارد خودمان نمی خواهیم، تمام ثواب آن برسد به حضرت زهرا(س) و همین طور هم شد. البته بچه ها هم خالصانه به حرف او عمل کردند و این کار در کوتاه ترین زمان ممکن که کسی هم فکرش را نمی کرد، انجام شد.
......................................................................................................................................

شهیدبقایی مشغول خواندن سوره فجر بود به آیات آخرکه رسید؛ ازشهیدحسن باقری پرسید:این آیات آخریعنی چه؟شهیدحسن باقری گفت: این آیات یعنی شهادت.دیگرفلسفه اسم وراه گروه جهادی والفجر313مشخصص است .راهش راه شهدافرمانده اش مادرپهلوشکسته مان خانم حضرت فاطمه الزهرا(س)
دین ودانش درکنارهم به صورت تخصصی درخدمت به مناطق محروم باتشکیل جبهه فرهنگی مدنظرامام خامنه ای(مدظله العالی
)

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۲ ، ۱۳:۴۲
گروه جهادی والفجر313فتح


بسم رب الشهدا والصدیقین

سلام علیکم

سلام برجهادگران وبسیجیان ومخاطبان محترم این وبلاگ

إنشاءالله بزودی بامطالب پرمغزخدمتتون می رسیم

فعلامارابه دلیل کم کاریمون ببخشیدوحلال بفرمایید

یازهراس صلوات

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۲ ، ۱۳:۵۱
گروه جهادی والفجر313فتح


اصل قضیه «محبت» است


برگزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز ملی ازدواج جوانان

خداوند از زن و مرد تنها خوشش نمی‌آید
خدای متعال از زن و مرد تنها خوشش نمی‌آید، مخصوصا آن‌هایی که جوانند و بار اولشان است. مخصوص جوان‌ها هم نیست. خدای متعال از زندگی مشترک و مزدوج خوشش می‌آید. آدم تنها، مرد تنها و زن تنها که همـه عمر را به تنهایی می‌گذراند، از دید اسلامی چیز مطلوبی نیست . مثل یک موجود بیگانه است در مجموعه پیکره انسانی. اسلام این طور خواسته که خانواده، سلول حقیقی مجموعه پیکره جامعه باشد نه فرد تنها.
خطبه عقد 75/10/05
مال و جمال، یا کمال؟ کدام انگیزه؟
اگر چنانچه کسی بخاطر مال و جمال ازدواج کند، طبق روایت ممکن است خدای متعال مال و جمال را به او بدهد و ممکن هم هست که ندهد. اما اگر چنانچه برای تقوا و عفاف قدم بگذارد و ازدواج بکند، خدای متعال به او مال هم خواهد داد جمال هم خواهد داد. ممکن است کسی بگوید جمال که اعطا کردنی شنیست؛ یک کسی یا جمال دارد یا ندارد! معنایش این است که چون جمال در چشم شما و دل شما و در نگاه شماست، اگر انسان کسی را خیلی هم جمیل نباشد، دوست داشت او را جمیل می‌بیند. وقتی کسی را دوست نداشت هر چقدر هم جمیل باشد به نظر او جمیل نمی‌آید.
خطبه عقد  77/10/13
مرد قوام است و زن ریحان
اسلام مرد را قوام و زن را ریحان می‌داند. این نه جسارت به زن است نه جسارت به مرد. نه نادیده گرفتن حق زن است نه نادیده گرفتن حق مرد؛ بلکه درست دیدن طبیعت آنهاست. ترازوی آنها هم اتفاقا برابر است؛‌ یعنی وقتی جنس لطیف و زیبا و عامل آرامش و آرایش معنوی محیط زندگی را در یک کفه می‌گذاریم، و این جنس مدیریت و کارکرد و محل اتکا بودن و تکیه‌گاه بودن برای زن را هم در کفه‌ی دیگر ترازو می‌گذاریم، این دو کفه با هم برابر می‌شود. نه آن بر این ترجیح دارد و نه این بر آن.
خطبه عقد 78/12/22
مفهوم خوشبختی
خوشبختی عبارت است از آرامش، احساس سعادت و احساس امنیت. جشن و اسراف و زیاده‌روی، کسی را خوشبخت نمی‌کند. مهریه و جهیزیه هم کسی را خوشبخت نمی‌کند. پای‌بندی به روشِ شرع است که انسان را خوشبخت می‌کند.
خطبه عقد 75/02/10
اصل قضیه محبت است
اگر در زندگی محبت وجود داشت، سختی‌های بیرون خانه آسان خواهد شد. برای زن هم سختی ‌های داخل خانه آسان خواهد شد.
خطبه عقد 77/08/11
در ازدواج، اصل قضیه محبت است. دخترها و پسرها این را بدانند. این محبتی که خدا در دل شما قرار داده حفظ کنید.
خطبه عقد 74/10/17
دختر و پسر، عروس و داماد به هم محبت بورزند؛ چون آن محبت ملاطی است که این‌ها را برای هم حفظ می‌کند، در کنار هم نگه می‌دارد و نمی‌گذارد از هم جدا شوند. محبت خیلی چیز خوبی است. محبت که بود وفاداری هم هست.
خطبه عقد 76/09/24
بزرگترها هم کمک کنند
باید جوان‌ها را هدایت کرد، اما در جزئیات آن‌ها نباید دخالت کرد که زندگی برای آن‌ها مشکل می‌شود.
خطبه عقد 76/09/06
مبادا بعضی‌ها با دخالت‌های خودشان، بعضی‌ها با کم‌ظرفیتی و خویِ بچگی خودشان، این بنای مستحکم را به اندک چیزی متززل کنند. اگر دیدید دخالت‌های آن‌ها این زن و شوهر را نسبت به دل چرکین می‌کند، دیگر اجازه ندارند دخالت کنند.
خطبه عقد 75/02/17
ساده زیستی و میانه‌روی
زندگی‌را ساده بردارید، البته ما خیلی هم اهل زهد و تقوا نیستیم. خیال نکنید. آن سادگی که ما می‌گوییم آن سادگی زُهّاد و عُبّاد نیست. سادگی به نسبت این کارهایی است که مردمِ امروز می‌کنند و الا نه، سادگی ما را اگر آن مردان خدا بیایند نگاه کنند شاید هزار تا ایراد هم به آنچه که ما سادگی می‌دانیم بگیرند.
خطبه عقد 74/05/11
قناعت برای همه مفید است
قناعت کنید، از قناعت خجالت نکشید. بعضی‌ها خیال می‌کنند که قناعت مال آدم‌های تهیدست و فقیر است و اگر آدم داشت، دیگر لازم نیست قناعت کند. نه، قناعت یعنی در حدّ لازم، در حدّ کفایت، انسان توقف کند.
خطبه عقد 76/01/01
توقعات مادیِ زیاد و بالا، موجب تنگی معیشت و ناراختی خود انسان می‌شود، اگر انسان توقع خودش را از زندگی توقع کمی قرار دهد، این مایه‌ی سعادت خواهد بود. نه فقط برای آخرت انسان خوب است، که برای دنیای انسان هم خوب است.
خطبه عقد 79/12/21
از مراسم عروسی آغاز کنید
در همه‌ی امور زندگی‌تان سادگی را رعایت کنید. اولش هم از همین مراسم ازدواج است، از اینجا شروع می‌شود. اگر ساده برگزار کردید قدم بعدی‌اش هم می‌شود ساده و الا شما که رفتید آن مجلس کذاییِ مثل اعیان و اشراف‌های طاغوت را درست کردید، بعد دیگر نمی‌توانید بروید توی خانه‌ی کوچکی مثلا با وسایل مختصری زندگی کنید. این جور نمی‌شود دیگر. چون خراب شده و از دست رفته است. از اول، زندگی را پایه‌اش را براساس سادگی و ساده‌زیستی بگذارید تا زندگی بر خودتان، بر کسانتان و بر مردم جامعه ان‌شالله آسان شود.
خطبه عقد 74/06/13
تشریفات ساده‌ی ازدواج اسلامی
شما اگر نگاه کنید به تشریفات ازدواج در میان اقوام مختلف، خواهید دید در اسلام تشریفات ازدواج ساده است. البته جشن و سرور و این‌ها عیبی ندارد، هرکس هر مقداری که مایل است، اما این‌ها جزو دین و تشریفات رسمی و دینی ازدواج نیست. هر کس خواست می‌تواند انجام دهد، هرکس نخواست، نه. اینکه حتما باید بروند در یک معبدی و زانو بزنند جلوی کسی و چه بکنند و مراسمی که در جاهای دیگر وجود دارد، در اسلام نیست. در اسلام، یک صیغه‌ای است شرعی که باید خوانده شود. الته در اسلام برای معاملات گوناگون، معاملاتی که اهمیتش کمتر از ازدواج است، شاهد می‌گیرند ... حالا هم که مقررات ثبت است و درج در محاکم. مراکز ثبت رسمی است و هیچ تشریفاتی ندارد؛ می‌توانند خیلی راحت و بدون تشریفات این ازدواج را انجام دهند.
خطبه عقد 79/06/28
از خاندان پیامبر (ص) تقلید کنید
بهترین دخترهای عالم، حضرت زهرا السّلام علیها بود. بهترین پسرهای عالم و بهترین دامادها هم،حضرت امیر المؤمنین علیه السّلام بود. ببینید این‌ها چگونه ازدواج کردند؟ هزاران جوان زیبا و با اصل و نسب و قدرتمند و محبوب به یک تار موی علی بن ابیطالب علیه السّلام نمی‌ارزند . هزاران دختر زیبا و با اصل و نسب هم به یک تار موی حضرت زهرا السّلام علیها نمی‌ارزند. آن هایی که هم از لحاظ معنوی و الهی آن مقامات را داشتند، هم بزرگان زمان خودشان بودند .ایشان دختر پیامبر صلی الله علیه و اله بود. رئیس جامعه اسلامی، حاکم مطلق. او هم که سردار درجه یک اسلام بود . ببینید چطوری ازدواج کردند؟ چه جور مهریۀ کم، چه جور جهیزیّه کم. همه چیز با نام خدا و یاد او . این‌ها برای ما الگو هستند. همان زمان جاهلانی بودند که مهریۀ دختران‌شان بسیار زیاد بود مثلاً هزار شتر. آیا این‌ها از دختر پیامبر صلی الله علیه و اله بالاتر بودند؟ از آن ها تقلید نکنید. از دختر پیامبر صلی الله علیه واله تقلید کنید ،از امیر المؤمنین علیه السّلام تقلید کنید.
خطبه عقد 75/02/17
لباس عروس کرایه‌ای
بعضی‌ها لباس عروس گران قیمت می‌خرند. نه! چه لزومی دارد. حالا لباس عروس می‌خواهند، بعضی‌ها لباس عروس را می‌روند کرایه می‌کنند. چه مانعی دارد؟ ننگ است؟ نه! چه ننگی؟ چه مانعی دارد؟ بعضی‌ها این‌ها را ننگ می‌دانند. ننگ این است که انسان یک پول گزافی بدهد، چیزی بخرد که یک‌بار آن را مصرف کند، بعد بیاندازد دور. یک‌بار مصرف! آن‌هم با این وضعی که بعضی مردم دارند، بعضی‌ها واقعا نیاز دارند.
خطبه عقد 74/10/04
پیامبر اکرم (ص) سنّتِ مهریۀ جاهلی را شکست
خود آن کسی که مشرّع مهر است – که نبی اکرم  صلی الله علیه و اله با شد – که از همۀ کائنات بالاتر است و دختر مطهره و عزیزۀ او که از همۀ زنان عالم از اولین و آخرین بالاتر است و شوهـر او که امیر المؤمنین علیه السّلام باشد که از جمیع خلایق از اولین و آخرین بعد از پیامبر صلی الله علیه و اله بالاتر است، برای این دو که جوان بودند، زیبا بودند، عنوان داشتند، محترم بودند ، اوّل شخص مدینه بودند، دیدید پیغمبر چقدر مهر قرار داد؟
خطبه عقد 71/09/24
پیامبر صلی الله علیه واله آمد وهمۀ این‌ها را شکست، برای این که مانع ازدواج می‌شود. این‌ها مانع از ازدواج دخترها و پسرها می‌شود. گفت این چیزها را رها کنید. ازدواج شروعش آسان است. از لحاظ  شرایط مادی سهل‌ترین است، آنچه که در ازدواج مهم است رعایت‌های بشری و انسانی است.
خطبه عقد 72/10/06
چرا اصرار بر 14 سکه؟
این که می‌بینید ما گفتیم 14 سکه بیشتر را عقد نمی‌کنیم، نه برای این است که چهارده سکه بیشتر اشکالی در ازدواج ایجاد می‌کندخیر. چهارده هزار سکه هم باشد، ازدواج اشکالی ندارد، فرقی ندارد. این است که آن جنبه معنوی ازدواج، غلبه پیدا کند برجنبه مادی. مثل یک  تجــارت و معامله نباشد. داد و ستد مادی نباشد. اگـر تشریفات را کم کردید ،جنبه معنوی تقویت خواهد شد.
خطبه عقد 72/10/26
مهریّه هر چه کمتر باشد به طبیعت ازدواج نزدیک‌تر است، چون طبیعت ازدواج معامله که نیست، خرید و فروش که نیست، اجاره دادن که نیست، زندگی دو انسـان است. این ارتبــاطی به مسائل مادی ندارد. ولی شارع مقدّس یک مهریّه‌ای را معین کرده که باید یک چیزی باشد. اما نباید سنگین باشد. بایستی عـادی بــاشد جوری بــاشد که همه بتوانند انجــام بدهند.
خطبه عقد 74/05/18

در ازدواج، آنچه که اتفاق می‌افتد، یک حــادثه و پیوند انسانی است، نه یک معامله پولی و مالی، اگـرچه یک مالی هم در بین هست درشرع مقدّس اسلام، آن مال جنبۀ نمادین دارد. جنبۀ رمزی دارد. خرید و فروش و بده بستان نیست.
خطبه عقد 71/01/05
عزت دختر به اخلاق است نه به جهیزیه
جهیزیه برای دختر مایه عزت نیست. عزت دختر به اخلاق او به رفتار و شخصیت خود اوست. بعضی از خانواده‌های عروس، خودشان را اذیت می‌کنند و به زحمت می‌اندازند و اگر پول هم ندارند به زور پول تهیه می‌کنند. اگر پول دارند زیادی خرج می‌کنند، برای این‌که یک جهیزیه پر زرق و برقی را مثلا در اختیار دخترشان بگذارند.
خطبه عقد 77/12/28
مهریه و جهیزیه زیاد، هیچ دختری را خوشبخت نمی‌کنند و هیچ خانواده‌ای را به آرامش و سکون و اعتماد لازم نمی‌رساند. این‌ها زوایای زندگی است. فضول زندگی است و جز دردسر و اسباب زحمات و اسباب مشکل فایده‌ای ندارد.
خطبه عقد 75/09/18
مبادا بروید پول قرض کنید، جهیزیه درست کنید. مبادا خودتان را به زحمت بیندازید. مبادا خانواده‌تان را به زحمت بیندازید. مبادا خیال کنید که دخترتان اگر جهیزیه‌اش کمتر از دختر همسایه و قوم و خویش بود، این سرشکستگی است. نه این سرشکستگی نیست.
خطبه عقد 81/03/29
چشم و هم چشمی و معضل جهیزیّه
خانواده ها روی چشم و هم چشمی، جهیزیّه را برای خودشان یک معضل می‌کنند. بعد که این معضل را خودشان به یک نحوی تحمّل کردند، تازه نوبت دیگران است که رنج این معضل را ببرند. برای خاطر این که وقتی شما درجهیزیّه دخترتان این همه وسایل درست کردید، بعد کسانی که دیدند، تکلیف آنها چیست؟ این چشم و خم چشمی‌ها آخر به کجا خواهد رسید؟ این همان مشکلاتی است که درست خواهد شد. اسلام می‌خواهد این‌ها نباشد.
خطبه عقد 73/03/16
جهیزیۀ بهترین عروس عالم
شما نگاه کنید به دختر پیغمبر اکرم صلی الله علیه و اله  بهترین دخترهای عالم ، فاطمه زهرا علیها السلام بود. بهترین زن‌های اوّلین و آخـرین، فاطمه زهرا علیها السلام  بود. هرگـز دختری به آن خوبی، به آن شرافت و به آن عظمت نیامده است همه‌ی زن‌های عالم از اوّل تا آخر در مقابل او مثل خدمتکارهایی هستند‌. مثل ذرّاتی هستند در مقابل خورشید جهان افروز. شوهرش هم امیر المؤمنین علیه السلام، بهترین مردان عالم. اگرچه همۀ فضائل و مکارم‌شان را جمع کنیم. همۀ مردان عالم به یک ناخن او هم نمی رسند؛ این دو مظهر عظمت، مظهر زیبایی و فضیلت، با هم دیگر ازدواج کردند.
جهیزیّه شان همان چند قلم ارزان قیمتی بود که در کتاب ها نوشته اند. ضبط کرده اند: یک تکّه حصیر، یک تکّه لیف خرما، یک دست رختخواب  و یک دستاس، یک کوزه، یک کـاسه. همه‌اش را اگر چنانچه به پول امــروز روی همدیگر بگذارند، معلوم نیست که چند هزار تومان بیشتر بشود.
همان مهریّه را از امیر المؤمنین علیه السلام گرفتند و پولش را دادند جهیزیۀ مختصری را فراهم کردند و بردند خانۀ شوهر. حالا ما نمی‌گوییم دخترهای ما مثل فاطمه زهرا علیها السلام جهیزیّه بگیرند. نه دخترهای ما مثل فاطمه زهرا هستند و نه خود ما ها مثل پدر ایشان هستیم  و نه پسرهای ما مثل امیر المؤمنان علیه السلام  شوهر فاطمه زهرایند. ما کجا آنها کجا؟! از زمین تا آسمان با هم فرق داریم، اما معلوم می‌شود راه، آن راه است.
جهت، آن جهت است. جهیزیّه را مختصر بگیرید. به این و آن نگاه نکنید، خرج زیادی نکنید. کار را برای انسان که ندارند مشکل نکنید.
خطبه عقد 72/01/05
جهیزیۀ فاطمه زهرا علیها السلام به قدری بود که شاید دو نفر آدم با دست می‌توانستند از این خانه بردارند ببرند آن خانه. ببینید افتخار این‌ها ست. ارزش این هاست .آیا پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله نمی‌توانستند یک جهیزیّه مفصل تشکیل دهند؟
اگر پیامبر صلی الله علیه واله اشاره‌ای می‌کردند، این مسلمانانی که در اطراف ایشان بودند، بعضی‌هایشان هم آدم‌های متمکّنی بودند، پول هم داشتند ازخدا می‌خواستند که بیایند و یک هدیه‌ای بدهند، کمکی بکند، نکردند. چرا نکردند؟ این برای این است که من و شما یاد بگیریم.
و الاّ بنشینیم و تعریف کنیم و خوشمان بیاید و بعد هم یاد نگیریم، چه فایده ای دارد؟ استفاده‌اش را نمی بریم‌. نسخۀ طبیب را که انسان نباید بگذارد روی طاقچه تماشا کند. باید عمل کنیم تا بهره‌اش را ببریم. رژیم غذایی را باید عمل کنید تا فایده‌اش را ببرید. این‌ها رژیم غذایی روح است، رژیم غذایی صحّت جامعه است. صحت خانواده است باید عمل شود. ساده بر گذار کنید.
خطبه عقد 75/09/05
عروس خانم‌ها! شما نگذارید
نگذارید جهیزیّه‌ها را سنگین کنند. دخترها نگذارند. عروس‌ها، شما نگذارید. پدر و مادرها هم اگر می‌خواهند شما نگذارید. این همه جنس گران را می‌خواهید چه کنید؟
خطبه عقد 73/09/23
مادرهای عروس‌هـــا در تهیّه جهیزیّه دست نگه دارند، خیلی افــراط یا اسراف نکنند. نگویند حالا مثلاً دخترمــان است دلش می‌شکند. نه. دخترها خوبند. دخترها نمی‌خواهند. ما بیخود نباید دل آن‌ها را بکشانیم به این سمت که هر چیز قشنگ و لوکس و ... حتماً باید برایش تهیه شود.
خطبه عقد 79/11/16
این دختر خانم‌ها که می‌خواهند جهیزیّه درست کنند، برای خرید اسباب سر عقد و جهیزیّه، توی این دکان‌های گران قیمت بعضی از جاهای تهران، آن محلاّت گران قیمت که معروف است - نمی‌خواهم البته اسم بیاورم - من می‌شناسم که کجاهاست که دکان‌هایش معروف است به جنس گران‌، اصلا ًطرف آن‌ها پا نگذارند. بروند آن جاهایی که معروف به گرانی نیست. این طور نباشد که داماد بیچاره را دنبال‌شان راه بیندازند برای خرید عروس و خرید عقد. متأسفانه از این کارها می‌کنند.
خطبه عقد 72/03/19
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۷:۲۴
گروه جهادی والفجر313فتح

بسم رب الشهداوالصدیقین

سلام علیکم مثل همیشه که توانتشارات سوره مهردنبال کتاب های دفاع مقدس می گشتم این بارچشمم به کتابی خوردکه گزیده رهنمودهای امام خامنه ای(مدظله العالی)بود.کتاب جالبی ،تاحدودیش مطالعه کردم.درحین مطالعه تصمیم گرفتم به اشخاصی که نیازمنداین کتاب هستندحتماتوصیه اش کنم چون این کتاب برای هرکدام مادانشجویان وطلاب خط رهبری و ولایت شدیدأنیازهست.بعدمشورت این گونه این کتاب راخدمتتون معرفی می کنم.إنشاءالله براتون مفیدباشد.



کتاب "مطلع عشق" گزیده‌ای از رهنمودهای  رهبر معظم انقلاب اسلامی به زوج‌های جوان وخانواده‌ها از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.                                                                                                

این کتاب که به همت حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری گردآوری و تدوین شده است پیش از این از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده بود با تغییر ناشر از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه انقلاب اسلامی راهی کتابفروشی‌ها شد.


این کتاب که تا کنون بیست و سه بار تجدید چاپ شده، از یازده فصل تشکیل شده است. چهار فصل با عنوان «کلام» و هفت فصل با عنوان «رهنمود». چهار فصل اول این کتاب عبارتند از: کلام اول؛ ازدواج؛ ناموس طبیعت، دستور شریعت، کلام دوم؛ کانون گرم خانواده، کلام سوم؛ غروب عشق و قحطی عاطفه در غرب و کلام چهارم؛ حقوق متقابل زن و شوهر. این چهار فصل بیشتر به مباحث معرفتی می‌پردازند و فلسفه ازدواج و رفتارهای زوجین را تبیین می‌کند.

هفت فصل بعدی کتاب هم توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر انقلاب است به زوج‌های جوان و خانواده‌های آن‌ها در باب چگونگی مراسم ازدواج، تقسیم کار در خانواده، حذف تشریفات زائد و همین‌طور آغاز زندگی مشترک و تداوم آن. عناوین این هفت فصل که بیشتر شامل توصیه‌های عملی رهبر انقلاب است عبارتند از: رهنمود اول؛ همسفر تا بهشت، رهنمود دوم؛ بالاتر از واقعیت، رهنمود سوم؛ هنر تقسیم کار، رهنمود چهارم؛ سازش و سازگاری، رهنمود پنجم؛ زندگی شیرین، رهنمود ششم؛ هشدارها و یادآوری‌ها و رهنمود هفتم؛ آسان‌گیری.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری معتقد است این نکته که کتاب «مطلع عشق» هم به مباحث معرفتی پرداخته و هم توصیه‌های کاربردی برای زوج‌های جوان دارد، آن را به اثری جامع و باب طبع خوانندگان تبدیل کرده است. البته استقبال قابل توجه از این کتاب، مؤید این مطلب است. این کتاب دارای نثری روان و نکات بدیعی است که به دل می‌نشیند و از این رو خواندن آن شیرین است و جذاب.

در ابتدای این کتاب دستخط  رهبر انقلاب در تبریک و توصیه‌هایی به عروس‌ها و دامادها آمده است.  در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

خانواده‌ی آرامتر با بهره‌وری بیشتر
هر انسانی – هم زن و هم مرد – در طول زندگی، در شبانه روز مشکلاتی دارد و با پیش‌آمدها و حوادثی مواجه است. این حوادث اعصاب را می‌کوبد و خسته می‌کند. انسانها را دچار ناآرامی و سرسیمگی می‌کند. وقتی وارد محیط خانو.اده شد، این محیط امن و امان به او تجدید قوا می‌بخشد. او را آماده‌ی یک روز دیگر و یک شبانه روز دیگر می‌کند. خانواده برای تنظیم زندگی انسان خیلی مهم است. البته خانواده باید خوب اداره بشود، باید سالم اداره بشود. این بهره‌ای که مرد و زن از این خانواده‌ی آرام می‌برند، بهره‌ی کاری آنها را در بیرون خانواده بالا می‌برد، به آن اهمیت و ارزش می‌دهد، آن را باارزش و با کیفیت می‌کند. فرصت ازدواج و آرام گرفتن در یک مجموعه‌ی خانواده،‌یکی از فرصتهای مهم زندگی برای مرد و زن است. این یک وسیله‌ی آسایش، آرامش روحی، وسیله‌ی دلگرم شدن به تداوم فعالیت زندگی است، وسیله‌ی تسلی، وسیله‌ی پیدا کردن یک غمخوار نزدیک است، که برای انسان در طول زندگی بسیار لازم است.. خطبه‌ی عقد مورخه‌ی ۹/۱۲/۱۳۸۰

علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه‌ی تهیّه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های  ۶۶۴۹۳۵۴۸ و ۶۶۴۸۳۶۹۵ تماس حاصل نمایند و یا به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir پیام ارسال نمایند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۷:۱۲
گروه جهادی والفجر313فتح

 سبک زندگی و خودسازی در اردو های جهادی  

http://www.jahadgar.com/DesktopModules/iContent2/Files/tn/1203_250_100.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگر ؛ یکی از مهم ترین نکاتی که باید در اردوهای جهادی به آن توجه شود،زندگی جهادی است . این نوع از زندگی جهادی را بنده به زندگی انقلابی ویا به معنای دقیق تر کلمه زندگی چریکی تعبیر می کنم . زندگی چریکی،زندگی انقلابی یازندگی حماسی،زندگی در متن یک حماسه است . زندگی جهادی به تعبیر فرهنگ کاری شما ،یک زندگی بخصوصی را شامل می شود .  من برای روشن تر شدن زندگی جهادی کد هایی را خدمت شما عرض می کنم .وقتی شمابه اردوی جهادی می روید ،در این رفت و آمد ها ی شما یک فرهنگی باب می شود، افرادی شرکت می کنند که دیگرحضور پیدا نمی کنند وافرادی هم در آن حرکت های جهادی گل کرده ورشد می کنند .حتما این ریزشها و رویشها را بارها شاهد بوده اید . این خود نشان این است که حیات شما در متن این حرکت های جهادی، حیاتی است متفاوت، این معناش این است که شما یک فرهنگ نو را بنیان می گذارید .  زندگی چریکی ،زندگی جهادی  برای تعریف فعالیت های جهادی قبل از اینکه ویژگی های آن زندگی جهادی را عرض بکنم،یک مثالی بزنم : مثلا کسانی که اهل هیات های مذهبی هستند ، فرهنگ رفتاریشان با بقیه فرق می کند، فرهنگی را دارا هستند که ،غیر هیئتی هاندارند.،حتی مسجدی ها با هیئتی ها فرق می کنند.آنها هایی هم که میرونددر کارهای جهادی هم ،برای خودشان یک فرهنگی دارند، که یک نوع زندگی را باید تعریف بکنند. نوع زندگی جهادی سخت ترین نوعی است که انسان می تواند در آن قرار بگیرد ، بافرهنگ طلبگی ،دانشجویی و... فرق میکند هرکدام یک فرهنگ خاص خودش را دارد.  شما برای خودتون یک مفهومی را درست بکنید و زیل این مفهوم مختصات را یادداشت کنید،اینها نباید تحمیلی باشد،ایده آل گرایانه باشد،نباید دور از دسترس باشد،باید معقول باشد. باید به طور طبیعی امکاناتش در بستر زندگی جهادی شما فراهم باشد،بهش می پردازید و بعد سعی می کنید که شبیهش رفتار کنید .این مفهومش فرهنگ جهادی است.  فرهنگ جهادی ،انقلابی وچریکی را برای خودتون معنا کنید .بگوئید ما این فرهنگ را بگیریم هدفه ما این است، نیت قربة الی الله کنید،خودسازی کردن در اردوهای جهادی باید مد نظر قرار بگیرد . اردوهای جهادی باید کیفیت داشته باشه، باید همه چیز حساب شده باشد.  شاخص های موفقیت رو باید دربیارید، اینها رو زیر مفهوم زندگی چریکی یا جهادی معنا کنید.  نماد برای خودتون قرار بدهید" شمابرای یک زندگی جهاد چه نمادهایی را انتخاب می کنید؟ یک جهادگر دعاهاش باید متفاوت باشد ،بعد از همه مهمتر حتی از نمادها مهمتر حقیقته زندگی،حقیقته رفتارها،حقیقته روحیه آنها را باید برای خودتان مبانی این فرهنگ قرار بدهید.  جهادی ها به زندگی طور دیگری نگاه میکنند. جهادی ها آخر شب وقتی میخواهند بخوابند سوره واقعه را باید بخونند وبرایشان هم خیلی مهم است. نیروهای جهادی در بین همه تعقیبات ،به تعقیبات نماز صبح باید بیشتر از همه اهمیت بدهد ،تعقیبات نماز صبح باید بشود سرود معنوی زندگی جهادی.  این فرهنگ سازی و نماد سازی است .یادتان باشد شما باید غیر از اینکه کار میکنید عناصر اون فرهنگ رونگه دارید و درست کنید،نگوئید حالا چیز مهمی نیست. بله کار غیر مهم مثل همین چفیه انداختن حضرت آقا،کاره مهمی نیست"مقام معظم رهبری می فرمایند : من باید نماد درست بکنم . نمادها ونام هارا نگه میدارند.  شمادر مقام کار فرهنگی دو کار را باید انجام دهید:یکی نهادهای فرهنگی را شکل بدهیدودیگری نمادهای فرهنگی را.  ،نمادها آن بخشی است که دیده می شود و نهادها ممکن است که دیده نشوند.و در موقع خودش در رفتارها و نگرشها دیده شود. مثلا شما یک عکس رزمنده دفاع مقدس دارید،سربند دارید،یکی چفیه دارید و اسلحه ،این نمادهانشان دهنده فرهنگ جبهه است. زندگی چریکی، جهادی یا انقلابی نوع زندگی هست: یک شخصی که جهادی است،عنصری را درنگرش خودش ،در رفتار خودش لحاظ می کند.آن عنصر چیست؟ عنصر ایثار است، ترجیح دادن محرومین برخودش،. این فرهنگ زندگی جهادی است. به نظر من اگر شما بتوانید یک فرهنگی را درست بکنید که فرهنگ زندگی جهادی باشدوآن فرهنگ را در خودتان تقویت بکنید، خودتون ملبس به لباس این فرهنگ می شوید .در جریان خدمت به محرومان باید یک نهاد فرهنگی را خلق کنید . این نماد فرهنگی است که محرومیت را از کشور از بین خواهد برد .بعد آن مستندات و عکس هایی که می خواهید از فرهنگتان بردارید ازکار نباشد،از حاشیه باشد. برای ساختن ان فرهنگ ایثار ،از خود گذشتگی ،هم سطح قرار گرفتن خود با کمترین طبقات،باید مورد توجه قرار بگیرد .یک ویژگی دیگر که به عنوان عنصر کلیدی فرهنگ جهادی فرهنگ زندگی چریکی وانقلابی هست عنصر سختی دادن به خود است، مزه شیرین زهد را لمس کردن که اینها خیلی زیبا است .  عناصر چند گانه جهادی  پس سختی کشیدن یکی از عناصر دیگر زندگی جهادی است.عنصر دیگر در زندگی جهادی انقلاب، فرهنگ نظم است . نظم واهل مقررات بودن یک چریک ونیروی انقلابی اندازه های خاصی دارد این سختی این نظم خیلی تاثیر دارد. زندگی اردویی فرصتی است که افراد خودشان را تغییر بدهند . در این سختی رشد کرده ونظم لازم را پیدا کنند. آیین نامه رفتاری خاصی برای نظم وجود دارد.نظم بایدملموس باشد.  عنصر چهارم در زندگی جهادی عنصرزندگی جمعی است .جمع پذیری ،جامعه پذیری، مشورت کردن ،صبرکردن . مثلا وقتی می خواهید کار جمعی بکنید حتما باید از رای خودتان کوتاه بیاید ،حتما باید ضعف های رفقا ی خودرا بپذیرید. اخلاق وادب زندگی جمعی چییست ؟ یکی از مهمترین انها این است که عیب رفیق تو به خودت نسبت بدهی بگوئی تقصیر من بود، برعکس عوام که تقصیر را به گردن دیگران می اندازند.دومین ویژگی رفتار دفاعی نداشته باشی بچه ها به هم دستور ندهند، این ها یکی از اخلاقیات زندگی دسته جمعی است . انتقاد پذیر باشیم .  این سه ویژگی که عرض کردم را ،راس زندگی جمعی قرار بدهید . یکی از ویژگی هایی که باید در زندگی جمعی رعایت بشود،همرنگ جماعت به معنای درستش است .در سیره پیامبراکرم (ص ) می فرمایند : رسول گرامی اسلام وقتی با ما می نشست اگر ما از دنیا حرف میزدیم اوهم از دنیا حرف میزد اگر ما ازاخرت حرف میزدیم او هم از اخرت حرف میزد اگر ازغذا حرف میزدیم او هم از غذا حرف میزد فقط او غیبت نمی کرد ونمی گذاشت ماهم غیبت کنیم ولی انعطاف پذیری پیامبراکرم (ص ) فوق العاده است . نیروی جهادی انعطاف پذیر است . چهارمین ویژگی ،ویژگی نشاط است .کسی که در امر دنیای خداش تنبل باشد ونشاط نداشته باشد درامر اخرتش هم نشاط ندارد و باید خودتان بتوانید خودتان را با نشاط نشان دهید .شما جهاد گران صرفا کار نکنید، فرهنگ بسازید. کارهای فرهنگی خود را در راستای فرهنگ سازی انجام دهید .نشاط یکی دیگر از ویژگی هایی ا ست که باید آن را اجرایی نمائید .ویژگی دیگر فرمان پذیری و ولایت پذیری است .باید طبق دستور و طبق ایین نامه کار کنیم .این کار خیلی آدم را اماده تقوا میکند.هر زمان کسی اینگونه شد،اهل تقوا می شود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۷:۳۹
گروه جهادی والفجر313فتح

فرهنگ بسیجی از زبان امام خامنه ای مد ظله العالی 


بسیج سیاسى است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛  بسیج مجاهد است، اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛  بسیج عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافى نیست؛  بسیج بابصیرت است، اما ازخودراضى نیست؛  بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثرى - اما اهل تسامح در اصول نیست؛  بسیج غیور است، پاسدار خطوط فاصل است؛  بسیج طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست؛  بسیج متخلق به اخلاق اسلامى است، اما ریاکار نیست؛  بسیج در کار آبادکردن دنیاست، اما خود اهل دنیا نیست.  این شد یک فرهنگ.   فرهنگ بسیجى یعنى آن مجموعه‌ى معرفتها و روشها و منشهائى که میتواند مجموعه‌هاى عظیمى را در ملت به وجود بیاورد که تضمین‌کننده‌ى حرکت مستقیم و پایدار اسلامى آن ملت باشند. این یک تفکر است؛ در ذهن هم نیست، در خارج و در عینیت وجود دارد. حرکت بسیجى، سرنوشت ایران را، بلکه سرنوشت فراتر از ایران را تغییر داد، تعیین کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۷:۳۶
گروه جهادی والفجر313فتح